Publikationen


2017


Pany P, Heidinger C, Kiehn M. T6 P1352: The potential of useful plants as flagship species to counteract plant blindness. in Abstracts Book II. Posters and Abstracts.: IBC 2017. XIX International Botanical Congress. . Shenzhen, China. 2017. S. 479

Pany P, Heidinger C. Useful Plants as Potential Flagship Species to Counteract Plant Blindness. in Hahl K, Juuti K, Lampiselkä J, Uitto A, Lavonen J, Hrsg., Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research: Selected Papers from the ESERA 2015 Conference . Cham: Springer. 2017. S. 127-140. (Contributions from Science Education Research, Band 3). doi: 10.1007/978-3-319-58685-4_10

2016


Wenzl I, Heidinger C, Pany P. Participatory Development of Competence-oriented Examination Tasks with Biology Teachers as Large Scale Professional Development Initiative. in International Conference New Perspectives in Science Education: Conference Proceedings. Band 5. Limena: Libreriauniversitaria.it Edizioni -Webster. 2016. S. 461-465

Chernyak D, Kaufmann K, Möller A. Rollenzuteilungen in Kleingruppen beim Forschenden Lernen im Schülerlabor: Wirkung auf Aktivitätstypen, intrinsische Motivation und kooperative Lernprozesse. in .): Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik. Band 7: Bildung durch Biologieunterricht. Band 7. Innsbruck: StudienVerlag. 2016. S. 355-371

2015


Pasch N, Möller A. Be(e) educated: Der Einfluss einer Unterrichtsintervention zur Honigbiene auf Facetten einer naturschützender Bereitschaft, Umweltkompetenz und Umwelteinstellung von Schülerinnen und Schülern. in Krüger D, Schmiemann P, Möller A, Dittmer A, Kotzebue L, Hrsg., Erkenntnisweg Biologiedidaktik 14. Kassel: Universitätsdruckerei Kassel. 2015

Kiehn M, Pany P. How to characterize and overcome plant blindness – theoretical and practical approaches at the Botanical Garden, University of Vienna. in Kiehn M, Hrsg., Education Research in Botanical Gardens: Case Studies from China and Austria. 2015

Amon H, Wenzl I. Wie wird das Geschlecht festgelegt? in Wedl J, Bartsch A, Hrsg., Teaching Gender?. Bielefeld: Transcript Verlag. 2015. S. 235 - 248

2014


Pany P. Students’ interest in useful plants: A potential key to counteract plant blindness. Plant Science Bulletin. 2014 Jan;18-26. 10.3732/psb.1300006. doi: 10.3732/psb.1300006

Amon H, Heidinger C, Wenzl I. Pollen Exposes Food Fraud in Honey – Authentic Inquiry Learning in the Field of Palynology. in Bolte C, Rauch F, Hrsg., Enhancing Inquiry-based Science Education and Teachers’ Continuous Professional Development in Europe: Insights and Reflections on the PROFILES Project and other Projects funded by the European Commission. Berlin. 2014. S. 207-209

Rauch F, Dulle M, Römer Z, Wenzl I. The PROFILES Network in Austria. in Bolte C, Rauch F, Hrsg., .), Enhancing Inquiry-based Science Education and Teachers’ Continuous Professional Development in Europe: Insights and reflections on the PROFILES Project and other Projects funded by the European Commission. Klagenfurt: Alpen-Adria-Universität / Freie Universität Berlin. 2014. S. 87

2013


Bardy-Durchhalter M, Radits F, Wenzl I. Experimentelle Überprüfung der festen und elastischen Eigenschaften von Knochen. in Schmiemann P, Mayer J, Hrsg., Experimentieren Sie! Biologieunterricht mit Aha-Effekt. Berlin: Cornelsen. 2013