Publikationen


2024


Kranz J, Möller A, Kaufmann K, Tempel T. Retrieval Practice: A Tool for Teaching the Control-of-Variables Strategy in Science Classrooms? The Journal of Experimental Education. 2024. doi: 10.1080/00220973.2024.2392684

Pany P, Eichler M, Dünser B, Kiehn M. S.195.3 Unveiling plant blindness through mental models. in XX International Botanical Congress IBC 2024, Spain. Book of Abstracts. Oral presentations. Madrid: FASE 20 EDICIONES, Madrid, Spain. 2024. S. 600

Dünser B, Möller A, Pany P. S.257.1 Assessing Plant Awareness - a tool for science and school. in XX International Botanical Congress IBC 2024, Spain. Book of Abstracts. Oral presentations. Madrid: FASE 20 EDICIONES, Madrid, Spain. 2024. S. 786

Strgar J, Möller A. THE IMPACT OF ONLINE EDUCATION ON STUDENTS’ KNOWLEDGE OF HUMAN EVOLUTION. Journal of Baltic Science Education. 2024;23.

Bezeljak Cerv P, Möller A, Johnson B. What does nature mean to you? A photo analysis of urban middle school students’ perceptions of nature. Environmental Education Research. 2024;30(6):987-1006. doi: 10.1080/13504622.2023.2286930

2023


Pany P, Kiehn M, Meier FD, Möller A. Die Entwicklung eines Fragebogens zur Erhebung von Plant Blindness. in Fridrich C, Herzog-Punzenberger B, Knecht H, Kraker N, Riegler P, Wagner G, Hrsg., Forschungsperspektiven. Wien: LIT Verlag. 2023. S. 137-151. (Forschungsperspektiven, Band 15). doi: 10.52038/9783643511393

Bezeljak P, Torkar G, Möller A. Understanding Austrian middle school students’ connectedness with nature. The Journal of Environmental Education. 2023 Mär 31;54(3):181-198. doi: 10.1080/00958964.2023.2188577

Winter VA, Wenzl I, Amon H, Pürstinger A, Schleritzko J, Möller A. Klimakrise und Ernährung - Wie klimagerecht essen wir? BU praktisch : das Online-Journal für den Biologieunterricht. 2023 Mär 15;6(1). doi: 10.11576/bupraktisch-5647

Möller A, Mayer J, Harms U. Biologie lernen außerhalb der Schule. in Gropengießer H, Harms U, Kattmann U, Hrsg., Fachdidaktik Biologie. Hallbergmoos:Aulis. 2023

Neurohr AL, Pasch N, Otto S, Möller A. Measuring adolescents’ level of interest in nature: a promising psychological factor facilitating nature protection. Frontiers in Psychology. 2023;14:1186557. doi: 10.3389/fpsyg.2023.1186557

2022


Pany P, Meier FD, Dünser B, Kiehn M, Yanagida T, Möller A. Measuring Students’ Plant Awareness: A Prerequisite for Effective Botany Education. Journal of Biological Education. 2022 Dez 27;58(5):1103-1116. Epub 2022 Dez 27. doi: 10.1080/00219266.2022.2159491

Amon H, (ed.), Müllner B, (ed.), Wenzl I, (ed.), Gelbmann V, (ed.). Gender_Diversität IMST Newsletter. 2022. 32 S.

Amon H, Gelbmann V, Müllner B, Wenzl I. Gewusst wie! Sexualität und Gender im Unterricht: Gender_Diversität Handreichung 2022. Klagenfurt: IUS Klagenfurt. 2022 Apr 11.

Müllner B, Bachler T, Möller A. Herausforderungen und Chancen der Textsorte „Versuchsprotokoll“ im Biologieunterricht für Schüler:innen mit Deutsch als Erst- und Zweitsprache. Biologie Lehren und Lernen - Zeitschrift für Didaktik der Biologie. 2022;26:54–74. doi: 10.11576/zdb-4347

Kranz JA, Baur A, Möller A. Learners’ challenges in understanding and performing experiments: a systematic review of the literature. Studies in Science Education. 2022;59(2):321-367. Epub 2022 Nov 13. doi: 10.1080/03057267.2022.2138151

2021


Heidinger C, Wenzl I, Pany P, Scheuch M, Nowak E. Wie kompetenzorientiert sind Reifeprüfungsaufgaben in Biologie an Österreichs Allgemeinbildenden höheren Schulen? Biologie Lehren und Lernen - Zeitschrift für Didaktik der Biologie. 2021 Okt 6;25:87–109. doi: 10.11576/zdb-3823

Scheuch M, Scheibstock J, Amon H, Fuchs G, Heidinger C. Learning Evolution – A Longterm Case-Study with a Focus on Variation and Change. in Levrini O, Tasquier G, Amin TG, Branchetti L, Levin M, Hrsg., Engaging with Contemporary Challenges through Science Education Research : selected papers from the ESERA 2019 conference. Band 9. Cham: Springer. 2021. S. 119-131 doi: 10.1007/978-3-030-74490-8_10