Publikationen
Zeige Ergebnisse 101 - 120 von 144
2011
von Aufschnaiter C, Cappell J, Dübbelde G, Mayer J, Möller A, Stiensmeier-Pelster J et al. Assessing Prospective Teachers’ Diagnostic Competence. in Assessing Prospective Teachers’ Diagnostic Competence. In: Proceedings of the 2011 International Conference of the European Science Education Research Association (ESERA). Lyon, France. 2011. S. 222-231
Hülber K, Bardy K, Dullinger S. Effects of snowmelt timing and competition on the performance of alpine snowbed plants. Perspectives in Plant Ecology, Evolution and Systematics. 2011;13(1):15-26. doi: 10.1016/j.ppees.2011.01.001
Bardy K, Schönswetter P, Schneeweiss G, Fischer MA, Albach DC. Extensive gene flow blurs species boundaries among Veronica barrelieri, V. orchidea and V. spicata (Plantaginaceae) in southeastern Europe. Taxon: international journal of plant taxonomy, phylogeny and evolution. 2011;60(1):108-121.
Bardy K, Martinek N, Dullinger S, Hülber K. Germination and establishment of snowbed plants of the North-Eastern Calcareous Alps, Austria. Neilreichia. 2011;6:99-114.
Bernholt S, Parchmann I, Neumann K, Fischer HE, Mayer J, Metzger S et al. Learning Progressions – German and Swiss Studies on Models of Competence Development. in Proceedings of the 2011 International Conference of the National Association of Research in Science Teaching (NARST) “Global Sustainability and Public Understanding of Science: The Role of Science Education Research in the International Community Impact of Science Educational Research on Public Policy”. Orlando. 2011. S. 152-178
Sales-Reichartzeder J, Pany P, Kiehn M. Opening the window on 'plant-blindness'. Roots. 2011;8(2):23-26.
2010
Pany P. Ausgedörrt und abgetreten. Über das widrige (?) Leben von Pflanzen in Pflasterritzen. Umwelt & Bildung. 2010 Jan;(1):19-21.
Nowak E, Radits F, Heidinger C, Pany P, Koliander B, Lembens A et al. Abschlussbericht zum Sparkling-Science Projekt KiP: Forschendes Lernen in biowissenschaftlichen Projekten. 2010.
Dübbelde G, Mayer J, Möller A, von Aufschnaiter C. Diagnosekompetenz von Biologie Lehramtsstudierenden zum Kompetenzbereich Erkenntnisgewinnung. in Krüger D, Upmeier zu Belzen A, Hrsg., Erkenntnisweg Biologiedidaktik 9. Band 9. Kassel: Universitätsdruckerei Kassel. 2010. S. 34-43
Möller A, Hartmann S, Mayer J. Differentiation and development of five levels in scientific inquiry skills: a longitudinal assessment of Biology students in grade 5 to 10. in Proceedings of the 2010 Annual International Conference of the National Association of Research in Science Teaching (NARST) “Research into Practice: Practice Informing Research”. Philadelphia. 2010. S. 201-209
Bardy K, Albach DC, Schneeweiss G, Fischer MA, Schönswetter P. Disentangling phylogeography, polyploid evolution and taxonomy of a woodland herb (Veronica chamaedrys group, Plantaginaceae s.l.) in southeastern Europe. Molecular Phylogenetics and Evolution. 2010;57(2):771-786. doi: 10.1016/j.ympev.2010.06.025
Möller A. Lebewesen erforschen: Was hat die Bohne alles drauf? Unterricht Biologie. 2010;(353):31-35.
Rebernig CA, Schneeweiss G, Bardy K, Schönswetter P, Villasenor JL, Obermayer R et al. Multiple Pleistocene refugia and Holocene range expansion of an abundant southwestern American desert plant species (Melampodium leucanthum, Asteraceae). Molecular Ecology. 2010;19(16):3421-3443. doi: 10.1111/j.1365-294X.2010.04754.x
Pany P, Rauchberger N, Fuchshuber B, Kiehn M. The „Green School“ project at the Botanical Garden, University of Vienna – linking university students´ education with public outreach programs. in Addendum to Conference Programme & Book of Abstracts. 4th Global Botanic Gardens Congress. Addressing global change: new agenda for botanic gardens. 13Th - 18th June 2010, Dublin. Dublin: National Botanic Gardens of Ireland. 2010. S. 9-10
2009
Reiter K, Gottfried M, Richter W, Panzenboeck M, Pauli H. Die Arktis als Feldlabor zur Beobachtung des Klimawandels. Verhandlungen der Zoologisch-Botanischen-Gesellschaft in Österreich. 2009;142(142):17-42.
Mayer J, Grube C, Möller A. Kompetenzmodell naturwissenschaftlicher Erkenntnisgewinnung. in Harms U, Sandmann A, Hrsg., Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik. Band 3: Ausbildung und Professionalisierung von Lehrkräften. Innsbruck: StudienVerlag. 2009. S. 63-79
Albach D, von Sternburg M, Scalone R, Bardy K. Phylogenetic analysis and differentiation of Veronica subgenus Stenocarpon in the Balkan Peninsula. Botanical Journal of the Linnean Society. 2009;159:616-636.
Jelemenská P, Amon H, Wenzl I. Was bitte verstehen Sie unter Evolution? Lehrervorstellungen und Schülervorstellungen im Kontext der LehrerInnenfortbildung. in Harms U, Hrsg., Heterogenität erfassen – individuell fördern im Biologieunterricht. Breitschuh & Kock GmbH. 2009
2007
Pass G, (ed.), Keller E, Scheuch M, Amon H. Biodiversität lernen - eine didaktische Herausforderung. Unknown publisher, 2007.
Bayrhuber H, Bögeholz S, Eggert S, Elster D, Grube C, Hössle C et al. Biologie im Kontext. Erste Forschungsergebnisse. MNU Journal. 2007;60(5):304-313.
Zeige Ergebnisse 101 - 120 von 144