Publikationen


2011


von Aufschnaiter C, Cappell J, Dübbelde G, Mayer J, Möller A, Stiensmeier-Pelster J et al. Assessing Prospective Teachers’ Diagnostic Competence. in Assessing Prospective Teachers’ Diagnostic Competence. In: Proceedings of the 2011 International Conference of the European Science Education Research Association (ESERA). Lyon, France. 2011. S. 222-231

Bernholt S, Parchmann I, Neumann K, Fischer HE, Mayer J, Metzger S et al. Learning Progressions – German and Swiss Studies on Models of Competence Development. in Proceedings of the 2011 International Conference of the National Association of Research in Science Teaching (NARST) “Global Sustainability and Public Understanding of Science: The Role of Science Education Research in the International Community Impact of Science Educational Research on Public Policy”. Orlando. 2011. S. 152-178

Sales-Reichartzeder J, Pany P, Kiehn M. Opening the window on 'plant-blindness'. Roots. 2011;8(2):23-26.

2010


Dübbelde G, Mayer J, Möller A, von Aufschnaiter C. Diagnosekompetenz von Biologie Lehramtsstudierenden zum Kompetenzbereich Erkenntnisgewinnung. in Krüger D, Upmeier zu Belzen A, Hrsg., Erkenntnisweg Biologiedidaktik 9. Band 9. Kassel: Universitätsdruckerei Kassel. 2010. S. 34-43

Möller A, Hartmann S, Mayer J. Differentiation and development of five levels in scientific inquiry skills: a longitudinal assessment of Biology students in grade 5 to 10. in Proceedings of the 2010 Annual International Conference of the National Association of Research in Science Teaching (NARST) “Research into Practice: Practice Informing Research”. Philadelphia. 2010. S. 201-209


Pany P, Rauchberger N, Fuchshuber B, Kiehn M. The „Green School“ project at the Botanical Garden, University of Vienna – linking university students´ education with public outreach programs. in Addendum to Conference Programme & Book of Abstracts. 4th Global Botanic Gardens Congress. Addressing global change: new agenda for botanic gardens. 13Th - 18th June 2010, Dublin. Dublin: National Botanic Gardens of Ireland. 2010. S. 9-10

2009


Mayer J, Grube C, Möller A. Kompetenzmodell naturwissenschaftlicher Erkenntnisgewinnung. in Harms U, Sandmann A, Hrsg., Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik. Band 3: Ausbildung und Professionalisierung von Lehrkräften. Innsbruck: StudienVerlag. 2009. S. 63-79

Jelemenská P, Amon H, Wenzl I. Was bitte verstehen Sie unter Evolution? Lehrervorstellungen und Schülervorstellungen im Kontext der LehrerInnenfortbildung. in Harms U, Hrsg., Heterogenität erfassen – individuell fördern im Biologieunterricht. Breitschuh & Kock GmbH. 2009

2007


Bayrhuber H, Bögeholz S, Eggert S, Elster D, Grube C, Hössle C et al. Biologie im Kontext. Erste Forschungsergebnisse. MNU Journal. 2007;60(5):304-313.