Publikationen
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 144
2024
Dünser B, Möller A, Fondriest V, Boeckle M, Lampert P, Pany P. Attitudes towards plants–exploring the role of plants’ ecosystem services. Journal of Biological Education. 2024;1-15. Epub 2024 Feb 10. doi: 10.1080/00219266.2024.2308293
Neurohr A-L, Möller A, Bergmann-Gering A, Johnson B. Does Interest Really Matter? Interest in Nature as a Possible Determinant of Pro-Environmental Behaviour. Journal of Environmental Psychology. 2024.
Müllner B, Amon H, Wenzl I, Niederleuthner M, Rass P, Lampert P et al. Einblicke in Vorstellungen von Schülerinnen und Schülern der 8. Schulstufe zum weiblichen Zyklus: Eine qualitative Studie. in Fridrich C, Herzog-Punzenberger B, Knecht H, Kraker N, Riegler P, Wagner G, Hrsg., Forschungsperspektiven. Band 16. Wien. 2024. S. 145-163
Hämmerle L, Hlavka D, Kiehn M, Pany P, Lampert P. Interacting with legumes - teaching about pollination and adaptations using functional flower models of Fabaceae. The American Biology Teacher. 2024;86:205-212.
Müllner B, Heidinger C, Hammerschmid L, Scheuch M, Möller A. Kognitive Prozesse beim Schreiben naturwissenschaftlicher Versuchsprotokolle: Eine explorative Studie zum sprachsensiblen Fachunterricht. Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung (ZISU). 2024;13:141-159.
Amon H, Müllner B, Wenzl I, Niederleuthner M, Möller A. Mit Stop-Motion-Videos Schüler/innenvorstellungen zum weiblichen Zyklus begegnen. Der mathematische und naturwissenschaftliche Unterricht. Organ des Deutschen Vereins zur Förderung des Mathematischen und Naturwissenschaftlichen Unterrichts e.V. 2024;2024(1):25-29.
Pany P, Eichler M, Dünser B, Kiehn M. S.195.3 Unveiling plant blindness through mental models. in XX International Botanical Congress IBC 2024, Spain. Book of Abstracts. Oral presentations. Madrid: FASE 20 EDICIONES, Madrid, Spain. 2024. S. 600
Bezeljak Cerv P, Möller A, Johnson B. What does nature mean to you? A photo analysis of urban middle school students’ perceptions of nature. Environmental Education Research. 2024;30(6):987-1006. doi: 10.1080/13504622.2023.2286930
2023
Pany P, Kiehn M, Meier FD, Möller A. Die Entwicklung eines Fragebogens zur Erhebung von Plant Blindness. in Fridrich C, Herzog-Punzenberger B, Knecht H, Kraker N, Riegler P, Wagner G, Hrsg., Forschungsperspektiven. Wien: LIT Verlag. 2023. S. 137-151. (Forschungsperspektiven, Band 15). doi: https://doi.org/10.52038/9783643511393
Bezeljak P, Torkar G, Möller A. Understanding Austrian middle school students’ connectedness with nature. The Journal of Environmental Education. 2023 Mär 31;54(3):181-198. doi: 10.1080/00958964.2023.2188577
Winter VA, Wenzl I, Amon H, Pürstinger A, Schleritzko J, Möller A. Klimakrise und Ernährung - Wie klimagerecht essen wir? BU praktisch : das Online-Journal für den Biologieunterricht. 2023 Mär 15;6(1). doi: https://doi.org/10.11576/bupraktisch-5647
Möller A, Mayer J, Harms U. Biologie lernen außerhalb der Schule. in Gropengießer H, Harms U, Kattmann U, Hrsg., Fachdidaktik Biologie. Hallbergmoos:Aulis. 2023
Andersen-Gassner M, Möller A. Hold your nerve: acting out chemical synaptic transmission. Science in School. 2023;63.
Müllner B (Autor*in), Nowak E (Autor*in), Wenzl I (Autor*in). Kommentar zum Fachlehrplan Biologie und Umweltbildung: Mittelschule/AHS-Unterstufe 2023.
Neurohr A-L, Pasch N, Otto S, Möller A. Measuring adolescents’ level of interest in nature: a promising psychological factor facilitating nature protection. Frontiers in Psychology. 2023;14:1186557. doi: 10.3389/fpsyg.2023.1186557
2022
Amon H, (ed.), Müllner B, (ed.), Wenzl I, (ed.), Gelbmann V, (ed.). Gender_Diversität IMST Newsletter. 2022. 32 S.
Winter VA, Kranz JA, Möller A. Climate Change Education Challenges from Two Different Perspectives of Change Agents: Perceptions of School Students and Pre-Service Teachers. Sustainability. 2022 Mai 17;14(10):6081. doi: 10.3390/su14106081
Amon H, Gelbmann V, Müllner B, Wenzl I. Gewusst wie! Sexualität und Gender im Unterricht: Gender_Diversität Handreichung 2022. Klagenfurt: IUS Klagenfurt. 2022 Apr 11.
Müllner B, Bachler T, Möller A. Herausforderungen und Chancen der Textsorte „Versuchsprotokoll“ im Biologieunterricht für Schüler:innen mit Deutsch als Erst- und Zweitsprache. Biologie Lehren und Lernen - Zeitschrift für Didaktik der Biologie. 2022;26:54–74. doi: 10.11576/zdb-4347
Kranz JA, Baur A, Möller A. Learners’ challenges in understanding and performing experiments: a systematic review of the literature. Studies in Science Education. 2022;59(2):321-367. Epub 2022 Nov 13. doi: 10.1080/03057267.2022.2138151
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 144