Publikationen
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 154
2025
Hämmerle L, Möller A, Bergmann-Gering A, Krause-Wichmann T, Lederman JS. Investigating students’ awareness of their own and others’ deviations from controlled science experiments. International Journal of Science Education. 2025 Jan 25;1-23. doi: 10.1080/09500693.2024.2447556
Winter VA, Büssing A, Möller A. Klimabildung vermitteln: Professionelle Kompetenzen und Perspektiven von Lehrkräften. in Heinicke S, Höttecke D, Martens H, Nehring A, Rabe T, Hrsg., Handbuch Klimabildung. Springer VS. 2025
Dünser B, Möller A, Fondriest V, Boeckle M, Lampert P, Pany P. Attitudes towards plants–exploring the role of plants’ ecosystem services. Journal of Biological Education. 2025;59(1):124-138. Epub 2024 Feb 10. doi: 10.1080/00219266.2024.2308293
2024
Dünser B, Möller A, Andic B, Lampert P, Bergmann-Gering A, Pany P. (Re) growing plant awareness: A Delphi study. Plants, People, Planet. 2024 Dez 17. doi: 10.1002/ppp3.10617
Kolenatý M, Winter VA, Činčera J, Möller A. Are we ready to teach about climate change? Increasing teachers' content knowledge, self-efficacy and motivation through a program on climate change. Climatic Change: an interdisciplinary, international journal devoted to the description, causes and implications of climatic change. 2024 Aug 6.
Panzenboeck M, Feldbacher E, Sippl C, Jöstl G, Eibl D, Akbari E et al. Neue Wege in der Wissenschaftsbildung: Inter- und Transdisziplinarität als Schlüssel. R & E Source: open online journal for research and education. 2024 Apr 12;11(1):75-88.
Feldbacher E, Sippl C, Panzenböck M, Jöstl G, Eibl D, Akbari E et al. Neue Wege in der Wissenschaftsbildung: Inter- und Transdisziplinarität als Schlüssel. R & E Source: open online journal for research and education. 2024 Apr;11(1):75–88. doi: 10.53349/resource.2024.i1.a1228
Amon H, Arztmann D, Müllner B, Wenzl I. Das IMST-Gender_Diversitäten-Netzwerk im Spiegel der Zeit: Entwicklung eines Netzwerks durch reflektierte Praxis. in Krainer K, Messerschmidt M, Rauch F, Rotschnig SM, Senger H, Zehetmeier S, Hrsg., Qualifikation von Lehrkräftefortbildenden als professionelle Autodidaktik?: Einstiege und Erfahrungen aus IMST – Innovationen Machen Schulen Top . Waxmann Verlag. 2024. S. 35-46
Neurohr AL, Möller A, Bergmann-Gering A, Johnson B. Does Interest Really Matter? Interest in Nature as a Possible Determinant of Pro-Environmental Behaviour. Journal of Environmental Psychology. 2024. doi: 10.31219/osf.io/5vq4s
Müllner B, Amon H, Wenzl I, Niederleuthner M, Rass P, Lampert P et al. Einblicke in Vorstellungen von Schülerinnen und Schülern der 8. Schulstufe zum weiblichen Zyklus: Eine qualitative Studie. in Fridrich C, Herzog-Punzenberger B, Knecht H, Kraker N, Riegler P, Wagner G, Hrsg., Forschungsperspektiven. Band 16. Wien. 2024. S. 143-161. (Forschungsperspektiven, Band 16).
Hämmerle L, Hlavka D, Kiehn M, Pany P, Lampert P. Interacting with legumes - teaching about pollination and adaptations using functional flower models of Fabaceae. The American Biology Teacher. 2024;86:205-212.
Müllner B, Heidinger C, Hammerschmid L, Scheuch M, Möller A. Kognitive Prozesse beim Schreiben naturwissenschaftlicher Versuchsprotokolle: Eine explorative Studie zum sprachsensiblen Fachunterricht. Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung (ZISU). 2024;13:141-159.
Neurohr AL, Pasch N, Bergmann-Gering A, Möller A. Linking students’ interest in nature to their self-reported pro-environmental behavior and nature activities – A cross-sectional study in grade 5 to 9. The Journal of Environmental Education. 2024.
Pany P, Meier FD, Dünser B, Kiehn M, Yanagida T, Möller A. Measuring Students’ Plant Awareness: A Prerequisite for Effective Botany Education. Journal of Biological Education. 2024;58(5):1103-1116. Epub 2022 Dez 27. doi: 10.1080/00219266.2022.2159491
Amon H, Müllner B, Wenzl I, Niederleuthner M, Möller A. Mit Stop-Motion-Videos Schüler/innenvorstellungen zum weiblichen Zyklus begegnen. Der mathematische und naturwissenschaftliche Unterricht. Organ des Deutschen Vereins zur Förderung des Mathematischen und Naturwissenschaftlichen Unterrichts e.V. 2024;2024(1):25-29.
Bezeljak Cerv P, Büssing A, Möller A. Only green time, but not screen time, predicts connectedness to nature among urban middle school students. People and Nature. 2024.
Kranz J, Möller A, Kaufmann K, Tempel T. Retrieval Practice: A Tool for Teaching the Control-of-Variables Strategy in Science Classrooms? The Journal of Experimental Education. 2024.
Pany P, Eichler M, Dünser B, Kiehn M. S.195.3 Unveiling plant blindness through mental models. in XX International Botanical Congress IBC 2024, Spain. Book of Abstracts. Oral presentations. Madrid: FASE 20 EDICIONES, Madrid, Spain. 2024. S. 600
Bezeljak Cerv P, Möller A, Johnson B. What does nature mean to you? A photo analysis of urban middle school students’ perceptions of nature. Environmental Education Research. 2024;30(6):987-1006. doi: 10.1080/13504622.2023.2286930
2023
Pany P, Kiehn M, Meier FD, Möller A. Die Entwicklung eines Fragebogens zur Erhebung von Plant Blindness. in Fridrich C, Herzog-Punzenberger B, Knecht H, Kraker N, Riegler P, Wagner G, Hrsg., Forschungsperspektiven. Wien: LIT Verlag. 2023. S. 137-151. (Forschungsperspektiven, Band 15). doi: 10.52038/9783643511393
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 154