Publikationen
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 148
2025
Winter VA, Büssing A, Möller A. Klimabildung vermitteln: Professionelle Kompetenzen und Perspektiven von Lehrkräften. in Heinicke S, Höttecke D, Martens H, Nehring A, Rabe T, Hrsg., Handbuch Klimabildung. Springer VS. 2025
2024
Pany P, Möller A, Dünser B, Anđić B. (Re) growing plant awareness: A Delphi study. Plants, People, Planet. 2024 Dez 17. doi: 10.1002/ppp3.10617
Kolenatý M, Winter VA, Činčera J, Möller A. Are we ready to teach about climate change? Increasing teachers' content knowledge, self-efficacy and motivation through a program on climate change. Climatic Change: an interdisciplinary, international journal devoted to the description, causes and implications of climatic change. 2024 Aug 6.
Dünser B, Möller A, Fondriest V, Boeckle M, Lampert P, Pany P. Attitudes towards plants–exploring the role of plants’ ecosystem services. Journal of Biological Education. 2024;1-15. Epub 2024 Feb 10. doi: 10.1080/00219266.2024.2308293
Amon H, Arztmann D, Müllner B, Wenzl I. Das IMST-Gender_Diversitäten-Netzwerk im Spiegel der Zeit: Entwicklung eines Netzwerks durch reflektierte Praxis. in Krainer K, Messerschmidt M, Rauch F, Rotschnig SM, Senger H, Zehetmeier S, Hrsg., Qualifikation von Lehrkräftefortbildenden als professionelle Autodidaktik?: Einstiege und Erfahrungen aus IMST – Innovationen Machen Schulen Top . Waxmann Verlag. 2024. S. 35-46
Neurohr AL, Möller A, Bergmann-Gering A, Johnson B. Does Interest Really Matter? Interest in Nature as a Possible Determinant of Pro-Environmental Behaviour. Journal of Environmental Psychology. 2024.
Müllner B, Amon H, Wenzl I, Niederleuthner M, Rass P, Lampert P et al. Einblicke in Vorstellungen von Schülerinnen und Schülern der 8. Schulstufe zum weiblichen Zyklus: Eine qualitative Studie. in Fridrich C, Herzog-Punzenberger B, Knecht H, Kraker N, Riegler P, Wagner G, Hrsg., Forschungsperspektiven. Band 16. Wien. 2024. S. 143-161. (Forschungsperspektiven, Band 16).
Hämmerle L, Hlavka D, Kiehn M, Pany P, Lampert P. Interacting with legumes - teaching about pollination and adaptations using functional flower models of Fabaceae. The American Biology Teacher. 2024;86:205-212.
Müllner B, Heidinger C, Hammerschmid L, Scheuch M, Möller A. Kognitive Prozesse beim Schreiben naturwissenschaftlicher Versuchsprotokolle: Eine explorative Studie zum sprachsensiblen Fachunterricht. Zeitschrift für interpretative Schul- und Unterrichtsforschung (ZISU). 2024;13:141-159.
Pany P, Meier FD, Dünser B, Kiehn M, Yanagida T, Möller A. Measuring Students’ Plant Awareness: A Prerequisite for Effective Botany Education. Journal of Biological Education. 2024;58(5):1103-1116. Epub 2022 Dez 27. doi: 10.1080/00219266.2022.2159491
Amon H, Müllner B, Wenzl I, Niederleuthner M, Möller A. Mit Stop-Motion-Videos Schüler/innenvorstellungen zum weiblichen Zyklus begegnen. Der mathematische und naturwissenschaftliche Unterricht. Organ des Deutschen Vereins zur Förderung des Mathematischen und Naturwissenschaftlichen Unterrichts e.V. 2024;2024(1):25-29.
Pany P, Eichler M, Dünser B, Kiehn M. S.195.3 Unveiling plant blindness through mental models. in XX International Botanical Congress IBC 2024, Spain. Book of Abstracts. Oral presentations. Madrid: FASE 20 EDICIONES, Madrid, Spain. 2024. S. 600
Bezeljak Cerv P, Möller A, Johnson B. What does nature mean to you? A photo analysis of urban middle school students’ perceptions of nature. Environmental Education Research. 2024;30(6):987-1006. doi: 10.1080/13504622.2023.2286930
2023
Pany P, Kiehn M, Meier FD, Möller A. Die Entwicklung eines Fragebogens zur Erhebung von Plant Blindness. in Fridrich C, Herzog-Punzenberger B, Knecht H, Kraker N, Riegler P, Wagner G, Hrsg., Forschungsperspektiven. Wien: LIT Verlag. 2023. S. 137-151. (Forschungsperspektiven, Band 15). doi: 10.52038/9783643511393
Bezeljak P, Torkar G, Möller A. Understanding Austrian middle school students’ connectedness with nature. The Journal of Environmental Education. 2023 Mär 31;54(3):181-198. doi: 10.1080/00958964.2023.2188577
Winter VA, Wenzl I, Amon H, Pürstinger A, Schleritzko J, Möller A. Klimakrise und Ernährung - Wie klimagerecht essen wir? BU praktisch : das Online-Journal für den Biologieunterricht. 2023 Mär 15;6(1). doi: 10.11576/bupraktisch-5647
Möller A, Mayer J, Harms U. Biologie lernen außerhalb der Schule. in Gropengießer H, Harms U, Kattmann U, Hrsg., Fachdidaktik Biologie. Hallbergmoos:Aulis. 2023
Andersen-Gassner M, Möller A. Hold your nerve: acting out chemical synaptic transmission. Science in School. 2023;63.
Müllner B, Nowak E, Wenzl I. Kommentar zum Fachlehrplan Biologie und Umweltbildung: Mittelschule/AHS-Unterstufe 2023.
Neurohr AL, Pasch N, Otto S, Möller A. Measuring adolescents’ level of interest in nature: a promising psychological factor facilitating nature protection. Frontiers in Psychology. 2023;14:1186557. doi: 10.3389/fpsyg.2023.1186557
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 148