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Publikationen Mag. Dr. Peter Pany

2016

 

Pany, P., & Heidinger, C. (2016, accepted). Useful plants as potential flagship species to counteract plant blindness. eProceedings of the ESERA 2015 Conference.

 

2015

 

Pany, P., & Heidinger, C. (2015). Uncovering patterns of interest in useful plants – Frequency analysis of individual students’ interest types as a tool for planning botany teaching units. Multidisciplinary Journal for Education, Social and Technological Sciences, 1(1), 15–39.

 

Pany, P., & Heidinger, C. (2015). Nutzpflanzen als „Türöffner“ für die Vermittlung botanischer Inhalte – Häufigkeitsverteilungen von Interessenprofilen als Hilfe für die Planung von Botanik-Unterrichtseinheiten. In Krüger, D. (Hrsg.). Erkenntnisweg Biologiedidaktik, 13, 25–40.

 

Kiehn, M, & Pany, P. (2015). How to characterize and overcome plant blindness – theoretical and practical approaches at the Botanical Garden, University of Vienna. In M. Kiehn (Convener), Education Research in Botanical Gardens: Case Studies from China and Austria. Presentation at BGCI’s 9th International Congress on Education in Botanic Gardens. St. Louis, Missouri.

 

2014

 

Pany, P. (2014). Students’ interest in useful plants: A potential key to counteract plant blindness. Plant Science Bulletin, 60(1), 18–27.

 

Lampert, P. & Pany, P. (2014): Blütenbiologie lernen mit dem Wiesen-Salbei. Die Hebel des Verstehens in Bewegung setzen. Praxis der Naturwissenschaften - Biologie in der Schule, 63(1), 47–49.

 

Pany, P., Heidinger, Ch. (2014). Nutzpflanzen als „Türöffner“ für botanische Inhalte im Biologieunterricht. Poster präsentiert bei der 16. Frühjahrsschule des FdDB im VBio. Trier.

 

2005–2012

 

Lampert, P., Pany, P. & Kiehn, M. (2012). Durch die Blume: Blüten & ihre Bestäuber. Unterricht Biologie, 375(36), 11–16.

 

Pany, P. (2011). Kennenlernen heimischer Baumarten im Freiland - Ein Konzept für die Sekundarstufe I. Praxis der Naturwissenschaften - Biologie in der Schule, 60(3), 37–38.

 

Sales-Reichartzeder, J., Pany, P., & Kiehn, M. (2011). Opening the window on “plant-blindness.” roots - Botanic Gardens Conservation International Education Review, 8(2), 23–26.

 

Pany, P. (2010). Ausgedörrt und abgetreten. Über das widrige (?) Leben von Pflanzen in Pflasterritzen. Umwelt & Bildung, 1, 19–21.

 

Pany, P. (2006): Die Häutung eines Kanaren-Geckos (Tarentola delalandii) in freier Wildbahn. elaphe 14(2), 67–69.

 

Wallner, G., Pany, P. & Ayromlou, S. (2005): Activity concentrations of the thoron and radon progenies Pb-212 and Pb-210 in the healing gallery of Bad Gastein, Austria. Radioactivity in the environment, 7, 397–403.

 

Burger, M., Fojtlin, H., Mayr, E. M., Pany, P., Sehr, E. M. & Schneeweiss, G. M. (2005): Positive Wechselwirkungen zwischen Polsterpflanzen und Persicaria vivipara (Polygonaceae) in den österreichischen Alpen. Verhandlungen der Zoologisch–Botanischen Gesellschaft in Österreich, 142, 17–25.

 

 

 

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